تکار تراپی

تکار تراپی نوعی درمان با استفاده از جریان با فرکانس متغیر است. این درمان اثرات گرمایی و انرژی بخشی دارد که موجب هایپر ترمی موضعی و افزایش گردش خون در بافت ها می شود که روند بهبود را تسریع می کند. تکار تراپی در رشته های پزشکی متفاوتی از جمله نورولوژی، روماتولوژی، جراحی مغز و اعصاب و فیزیوتراپی به کار می رود. مرکز فیزیوتراپی شهران، مجهز به دستگاه تکار تراپی است و متخصصین مجرب در زمینه کار با این دستگاه را در اختیار دارد.
جهت آشنایی با تکار تراپی و موارد کاربردی آن، خواندن این مقاله را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله از فهرست زیر کمک بگیرید.

تکار تراپی چیست؟
تکار تراپی در درمان چه مشکلاتی موثر است؟
درمان با تکار تراپی چقدر طول می کشد؟
آیا درمان با تکار تراپی دردناک است؟
چقدر طول می کشد تا بتوان نتیجه درمان با تکار تراپی را مشاهده کرد؟
تکار تراپی برای چه کسانی مناسب است؟
درمان با تکار تراپی چه عوارضی دارد؟
آیا نتیجه درمان با تکار تراپی دائمی است؟

تکار تراپی چیست؟

تکار تراپی نوعی روند درمانی نوین و غیر تهاجمی است که جریان خون را بهبود می بخشد، انرژی تبدیل درون سلولی را افزایش می دهد و تعادل غشای سلولی را بهبود می بخشد. دستگاه تکار از جریان با فرکانس بالا استفاده می کند که موجب تسریع احیا و ترمیم بافت های زیستی می شود. پایین بودن سطح انرژی این دستگاه اطمینان می دهد که استفاده از آن کاملا غیر تهاجمی و مناسب بدن انسان است.
الکترود فعال در دست فیزیوتراپیست به صورت دستی و معمولا همراه با ماساژ و کمی فشار بر روی بدن هدایت می شود. الکترود منفعل بر روی ناحیه کمر یا بخشی دورتری از ناحیه تحت درمان قرار داده می شود تا مدار بسته شود.

تکارتراپی

تکار تراپی در درمان چه مشکلاتی موثر است؟

• کاهش درد و التهاب
• گردن درد
• کمردرد حاد و مزمن
• آسیب تاندون ها و بورس های مفصلی
• درمان شکستگی
• متابولیسم سلولی
• آسیب های عضلانی- اسکلتی
• پارگی های رباط ها و تاندون ها
• برنامه های توانبخشی

چنانچه شما هم دچار یکی از مشکلات بالا هستید، می توانید از متخصصان مرکز فیزیوتراپی شهران برای تکار تراپی مشاوره بگیرید. مرکز فیزیوتراپی شهران با در اختیار داشتن تیمی تخصصی و جدیدترین دستگاههای روز دنیا هم اکنون به عنوان مجهزترین فیزیوتراپی غرب تهران آماده ارائه خدمات تخصصی فیزیوتراپی به شما همشهریان عزیز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02144339562 تماس حاصل فرمایید.

درمان با تکار تراپی چقدر طول می کشد؟

جلسات تکار تراپی معمولا 20 تا 40 دقیقه طول می کشند و معمولا هفته ای یک تا سه بار قابل انجام هستند اما اینکه برای هر مشکلی چند بار باید توسط تکار تراپی درمان را انجام داد بستگی به نیازها و شرایط بیمار دارد و توسط فیزیوتراپیست مجرب در این زمینه مشخص می شود. در صورت ضرورت، می توان تکار تراپی را به طور روزانه هم انجام داد.

آیا درمان با تکار تراپی دردناک است؟

خیر، درمان با تکار تراپی دردی ندارد. بلکه کاملا برعکس است، بیماران فورا حس جریان گرما را در ناحیه تحت درمان حس می کنند که حس خوشایندی دارد.

چقدر طول می کشد تا بتوان نتیجه درمان با تکار تراپی را مشاهده کرد؟

یکی از مزیت های تکار تراپی این مورد است که نتیجه آن، فوری و آنی است. درست چند لحظه بعد از شروع درمان می توان متوجه تغییر شد. البته با پایان درمان، حس بهبود تمام نمی شود و ادامه دار است.

درمان تکارتراپی

تکار تراپی برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه این درمان بیشتر توسط ورزشکاران و زنان به کار می رود، برای این که مطمئن شوید این درمان مناسب شما است یا خیر، بهتر است با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید.

درمان با تکار تراپی چه عوارضی دارد؟

تکار تراپی از جریان برق استفاده می کند اما به هیچ وجه خطرناک نیست. این دستگاه گرمای خوشایندی را در بافت تحت درمان پخش می کند. فیزیوتراپیست از بیمار در طی درمان درباره حسی که دارد سوال خواهد کرد و مانع هرگونه ناراحتی وی خواهد شد. تکار تراپی درمانی لذت بخش و آرامش دهنده است. برای اطمینان از ایمنی بیمار، با تکار تراپی می توان امپدانس الکتریکی را به طور دینامیک کنترل کرد که تنظیم کننده قدرت دستگاه در طی درمان بر طبق شرایط لحظه ای بافت تحت درمان است که منجر به گرما بخشی ایمن و یکنواخت ناحیه تحت درمان می شود.

آیا نتیجه درمان با تکار تراپی دائمی است؟

هر بیمار و هر نوع بیماری با دیگری متفاوت است. تکار تراپی موجب درمان فوری وبا دوام بالا، در بیماران می شود. پایدار ماندن نتیجه بستگی به شرایط بیمار دارد و همچنین این مورد که آیا بیماران به توصیه ها و تمرینات داده شده توسط فیزیوتراپیست عمل می کنند یا خیر.

مرکز فیزیوتراپی شهران به‌عنوان مجهزترین فیزیوتراپی غرب تهران، آماده ارائه خدمات پیشرفته فیزیوتراپی و تکار تراپی به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره 02144339562 تماس بگیرید.